Het van oorsprong Limburgse concern Janshen-Hahnraths Group is sinds 1959 één van de toonaangevende bedrijven in de Nederlandse speelautomatenbranche. Janshen-Hahnraths Group is verreweg het meest bekend door de exploitatie van de Fair Play Casino’s in Nederland. Naast de exploitatie van deze casino’s bereidt het concern zich voor op online activiteiten in landen waar daarvoor een wettelijke basis is. Het bedrijf onderscheidt zich door innovatie, kwaliteit en verantwoord ondernemerschap en biedt werkgelegenheid aan ruim 600 medewerkers.
Automatiseren en digitaliseren
De meer dan 30 Fair Play Casino’s kenmerken zich door een uitgebreid aanbod aan speelautomaten, uitstekende service en goed opgeleid personeel met veel aandacht voor preventie en voorlichting. Aan het spelen van kansspelen zijn immers ook risico’s verbonden. Janshen-Hahnraths Group is zich hier terdege van bewust en neemt haar zorgplicht dan ook zeer serieus. “Verslavingspreventie maakt integraal onderdeel uit van onze bedrijfsvoering. Ons uitgangspunt is dat spelers aan het spel kunnen deelnemen zolang zij zelfbewust spelen. Hiermee bedoelen we dat spelers het spel als plezierig ervaren en daarin hun eigen grenzen kennen. Bij de meeste spelers gaat dit goed, maar helaas geldt dit niet voor iedereen,” aldus Peter Vreuls, Responsible Gaming Manager bij Janshen-Hahnraths Group.
Een van de middelen die hiervoor wordt ingezet, zijn genaamde witte lijsten. Een tijdelijk toegangsverbod die spelers op eigen verzoek kunnen aanvragen of dat op het advies van de medewerkers van het casino wordt gegeven.
“Tot op heden hielden wij deze witte lijsten per locatie bij in een fysieke klapper en die werden periodiek geraadpleegd door onze medewerkers. Deze werkwijze heeft ons jarenlang gediend, maar door alle handmatige handelingen was er het risico op fouten. Hoe zorgvuldig we er ook mee omgingen, ze boden ons niet meer de gewenste waarborging van toegangsprotocollen en ook het uitwisselen van de informatie tussen de verschillende locaties kon beter meenden we. We speelden al langer met de gedachte om dit proces te digitaliseren en vroegen daarom Insight, onze vaste IT-partner, om advies,” vertelt Paul Jacobs, Informatie Manager bij Janshen-Hahnraths Group.
Efficiënte en accurate informatiedeling
Samen met Janshen-Hahnraths Group keek Insight naar de wensen en werden de mogelijkheden in kaart gebracht. “Het belangrijkste uitgangspunt hierbij was dat de oplossing de kwaliteit van de registratie van gegevens zou waarborgen, dat we die gegevens ongeacht locatie snel konden raadplegen en dit uiteraard allemaal veilig en AVG-proof. Technisch kunnen we zelf een heleboel ondervangen, maar een externe partner zoals Insight hebben we nodig om de juiste beslissingen te kunnen maken. Ze helpen ons de juiste specificaties boven tafel te krijgen. Ze weten de juiste vragen te stellen en beschikken over tal van specialisten met de meest actuele kennis over tal van applicaties en alle mogelijkheden,” geeft Paul aan.
Toekomstbestendig
Om de kwaliteit van documentatie en communicatie te verhogen had Janshen-Hahnraths vrij recent besloten een eerste grote groep medewerkers te voorzien van Microsoft 365 en de bijbehorende SharePoint functionaliteiten. Dit biedt hen een werkplek in de cloud met applicaties zoals Outlook en Office Online, Teams en Sharepoint Team Sites. Maar veel belangrijker nog, het biedt een veilige en centrale opslag van documenten en data van alle medewerkers en het biedt iedereen een gezamenlijk samenwerkings- en communicatieportaal. Een goeie keuze, want deze centrale manier van werken en verwerken van data bleek ook uitermate geschikt voor de nieuwe gewenste applicatie om gegevens veilig te kunnen delen.
“Voor het opzetten van de SharePoint-omgeving kregen we veel ondersteuning en advies vanuit Insight. Bijvoorbeeld op het gebied van security en de type licenties. Voor de registratie van de witte lijsten en bovenal het snel kunnen zoeken, oproepen en inzien van alle lijsten hadden we vrij specifieke wensen. Dit betekende dat we een eigen applicatie zouden gaan bouwen, want gestandaardiseerde applicaties voldeden niet aan al die wensen. Potentieel een kostbare klus, maar Microsoft Power Platform bood uitkomst. In theorie kan iedereen met kennis van Excel en PowerPoint hiermee zelf business-applicaties maken en dat in minder tijd, met minder mankracht en daardoor tegen lagere kosten dan een custom-made app door derden. Ik zeg in theorie, want bij een wat complexer ontwerp is de hulp van een specialist zeker wel welkom. In ons geval kregen we die via Insight,” legt Paul uit.
Collega Peter vult aan: “Met deze power app zijn we nu, ongeacht locatie, in staat om de gewenste informatie op te roepen. Voorheen moesten we daarvoor door die fysieke klapper. De app bespaart ons niet alleen een hoop tijd en geld, het bevordert op tal van vlakken de kwaliteit, bijvoorbeeld die van de data zelf, die van het gebruikersgemak en die van de algehele veiligheid. Loopt een witte lijst af? Dan delete de app, geheel in lijn met de AVG, de informatie automatisch en weten we zeker dat die informatie ook echt overal weg is. Zelfs rondom de coronamaatregelen konden we via het Microsoft Power Platform tal van andere apps snel zelf ontwikkelen. Voor contactonderzoek bijvoorbeeld, voor checklists en voor het tellen van bezoeker. Toekomstbestendig zijn we zo zeker!”
Meer weten?
Voor meer informatie, ga naar https://nl.insight.com/