4NG, een digitale bureaugroep met vestigingen in Driebergen, Amsterdam en Rotterdam, lijft Arlanet uit Wormer in. Dit is de vierde acquisitie in korte tijd. 4NG is nu een club van 140 professionals met de ambitie om door te stomen naar driehonderd medewerkers.
De groep richt zich op verschillende facetten van digitale transformatie. Tot de klanten behoren WWF, LeasePlan, Keune, Buma Stemra en Talpa.
Met Arlanet krijgt het een specialist op het gebied van Umbraco (opensource CMS) en Episerver (digitaal marketing platform) aan boord. Ton Renes, directeur van 4NG: ‘Als je technologie van Microsoft gebruikt dan zijn dat belangrijke tools om digitale platformen verder te kunnen professionaliseren.’ Arlanet bedient daarmee klanten als Koninklijke Ahrend, Effectory en Berenschot.
4NG volgt een ‘buy and build’-strategie. Behalve Arlanet zijn ook BrainBrothers, Nextfields en PossibilIT inmiddels onderdeel van de groep, waar ook 4Net Interactive deel van uitmaakt. Ton Renes: ‘Bij overnames door 4NG wordt een deel uitbetaald en een deel geherinvesteerd in 4NG. Hierbij bouwen we samen met ondernemers door aan de groep. Daarnaast is er geen externe financier aanwezig of equity partij.’
Renes verwacht dat de markt van digital agencies de komende jaren verder zal consolideren. 4NG heeft de ambitie om te verdubbelen in omzet de komende twee jaar.