Het onderwijs richt zich in de volle breedte meer op de klant. Dat meent jurylid Armand Lejeune van de Computable Awards 2020. ‘Vaak staat de leerling of student centraal.’ Zijn collega-jurylid Guido de Nobel herkent dit en ziet hierin een versnelling ontstaan, mede door corona. Beide juryleden gaan in op de genomineerden in de categorie Onderwijsproject.
Recent sprak Computable-hoofdredacteur Sander Hulsman met Armand Lejeune, docent informatica aan het Dr. Knippenbergcollege, en Guido de Nobel, interim it-manager bij DDCgroup, over de genomineerden binnen de Computable Awards 2020 in de categorie Onderwijsproject. Het is nog mogelijk om tot en met zondag 1 november een stem in deze categorie en de negentien andere categorieën uit te brengen, dus doe dat nu het nog kan!
In de volgende video gaan de heren in op een grote klus waarin veel partijen moeten samenwerken. Het gaat om blockchain die in een andere context gebruikt wordt dan gangbaar, in dit geval leerlingen die hun hele leven alle studieresultaten ‘meenemen’.
Ook behandelen ze door studenten ontwikkelde software die wordt ingezet bij het oplossen van cold cases. De derde kandidaat is één-op-één aan corona te koppelen. Die raakt namelijk aan het belangeloos delen van ervaring in online-lesgeven. De vierde kandidaat streeft een enorme ambitie na: online geschikte keuzes maken voor het onderwijs. Deze uitdaging wordt opgepakt in zowel Nederland als Engeland. De laatste genomineerde die aan bod komt, is een vr-applicatie voor rehabilitatie. Samen met student wordt hier op gamification ingezet.
We stellen de genomineerden in de categorie Onderwijsproject in de video hieronder aan u voor.