Dankzij de kracht als wereldwijd marktleider kunnen lokale klanten van NTT Ltd. met de juiste IT oplossingen en geavanceerde managed services optimaal digitaal transformeren. Maar het is de mix van goed werkgeverschap en excellente ICT-diensten waarmee NTT succes boekt.
Bedrijfstransformatie vanuit IT ondersteunen typeert NTT Ltd. Zo creëerde de ICT-dienstverlener een virtuele, wereldwijde ‘stadion’- ervaring voor Tour de France- fans. En NTT Ltd. realiseerde samen met Cisco een conservatieprogramma om bedreigde diersoorten te beschermen met behulp van IT. Ook hierbij gaat het om lokaal waarde toevoegen als onderdeel van een wereldwijd geavanceerd IT-bedrijf. Dat de organisatie ook wordt gewaardeerd als werkgever met een geweldige positie in de Nederlandse ranglijst van beste ICT-werkgevers 2020, beschouwt John Zwanepol, Director HR, als groot compliment.
NTT Ltd. is onderdeel van NTT Group, een van oorsprong Japanse ICT-dienstverlener, met wereldwijd meer dan 40.000 medewerkers en kantoren in 57 landen. Het biedt intelligente oplossingen en managed services op het gebied van data, connectedness, digitalisering en security.
Synergie
In 2019 integreerden diverse zelfstandige dochterbedrijven van NTT Group in NTT Ltd. “Dit betekende een enorme portfolio-uitbreiding”, vertelt Peter Brandenburg, Manager Services Development. “De digitale transformatie bij onze bestaande klanten groeit net zo hard mee. De synergie binnen NTT is indrukwekkend.” Waarbij Zwanepol hier een voorbeeld van geeft: “Wij leverden aan een internationaal grondstoffenbedrijf een wide area network (WAN) en waren een SD WAN voor ze aan het bouwen. Door de integratie konden we ook Managed LAN leveren. Daaropvolgend werden we geselecteerd om dat LAN-beheer in alle landen over te nemen.”
Kostenbeheersing
Lokaal ondernemerschap staat centraal binnen het wereldwijde NTT. Het betekent dat de Nederlandse organisatie zich inleeft in de Nederlandse vraag, met de backing vanuit de internationale organisatie. Brandenburg: “Wij verlenen hooggeavanceerde managed services vanuit geautomatiseerde platforms
voor wereldwijde dienstverlening. Daardoor kunnen we de kosten van het operationele beheer laag houden. Aan de andere kant is het essentieel dat we de business van onze klanten goed begrijpen en daardoor lokaal de juiste waarde toevoegen.”
Ambitieuze doelen
Innovaties waarmaken betekent de juiste kennis en kunde in huis hebben. Zwanepol: “NTT heeft ambitieuze doelen op managed services. We zoeken in een breed spectrum professionals die in staat zijn om onze dienstverlening optimaal te koppelen aan de business van die klant.”
Brandenburg: “Maar hoe dynamisch, toekomstgericht en duurzaam wij ook zijn: we hechten er veel belang aan dat mensen passen binnen onze no-nonsensecultuur. Het is mouwen opstropen en samen mooie dingen doen.”
Meer weten over NTT? Bekijk de website: www.ntt.nl