De Japanse telecommunicatiedienstverlener KDDI heeft Orange Business Services opdracht gegeven een internet of things (iot)-platform te ontwikkelen voor de Japanse autofabrikanten Mazda en Toyota. Via dit platform worden een miljoen Mazda's en Toyota's voor de Europese markt van connected car-oplossingen voorzien.
De oplossing van Orange moet de weg vrijmaken voor de Japanse autofabrikanten om connectiviteitsdiensten aan te bieden in 63 Europese landen via Orange. De connectiviteitsoplossing van Orange Business Services integreert in KDDI’s eigen platform. De benodigde cloudverbindingen krijgen hulp van de Orange-backbone-netwerken.
‘Om aan de toenemende vraag naar een betere rijervaring te voldoen, zijn alle innovatieve autofabrikanten op dit moment bezig met iot’, zegt Valerie Cussac van Orange Business Services. ‘Na uitgebreid onderzoek en een pilot met KDDI hebben we een op maat gemaakt iot-platform ontwikkeld. Dit platform zorgt ervoor dat innovatieve connectiviteitsdiensten voor meer veiligheid en gemak, nu ook beschikbaar zijn voor Europese automobilisten.’