GlobalOrange en Amsterdam Standard bundelen hun krachten. Door de fusie ontstaat er een groep van 165 experts, verdeeld over vijf kantoren in Nederland en Polen. De bedrijven richtten zich op het ontwikkelen van software-as-service (saas)-producten. Beide merken blijven afzonderlijk opereren onder een overkoepelend label dat voor het einde van 2020 wordt gelanceerd.
Beide bedrijven zochten naar manieren om hun ontwikkelcapaciteit te vergroten vanwege de groeiende vraag naar saas-producten en ondersteunende diensten. Door samen te gaan, verwachten Global Orange en Amsterdam Standard dit vraagstuk te hebben opgelost.
Daarnaast zijn er ambities om in de komende drie jaar te verdubbelen in omvang door organische groei en de lancering van nieuwe boutique labels. Mocht de groei achterblijven, dan wordt gekeken naar overnames van saas-ontwikkelpartijen.
Amsterdam Standard heeft zestien jaar ervaring met softwareontwikkeling voor met name scale-ups in Nederland. Klanten zijn Vandebron, Disney+, Hypotheekbond en Tiqets.
GlobalOrange is een jaartje jonger en levert sinds vijftien jaar ontwikkelexpertise vanuit de Posthoornkerk in Amsterdam. Het bouwde applicaties voor Ticketscript, Aegon, KLM, Tikkie en VUmc.