Stripe heeft een samenwerkingsovereenkomst getekend met Salesforce. Hiermee treedt de crm-gigant toe tot de ondernemingen die een beroep doen op Stripe voor aanpasbare en schaalbare betalingsoplossingen. Stripe rekent inmiddels veertig bedrijven die jaarlijks meer dan een miljard dollar verwerken tot zijn klanten.
De overeenkomst houdt in dat Stripe betalingen zal faciliteren in Salesforce zijn Commerce Cloud, een e-commerce-oplossing. Dat is een onderdeel van het nieuwe Digital 360-platform van Salesforce, een internetsuite die de meeste grote Salesforce-producten combineert onder een dak. Commerce Cloud werkt via mobiele apparaten, sociale netwerken, websites en fysieke winkels. Salesforce noemt de korte time-to-market, hoge conversie, soepele betaalervaringen en ingebouwde fraudebescherming als belangrijkste troeven.
‘Snelheid, conversie en personalisering vormen de sleutel tot succesvolle digitale handel’, zegt Adam Blitzer, executive vice president en algemeen directeur van de Digital-divisie van Salesforce. ‘Onze samenwerking met Stripe biedt klanten deze drie kwaliteiten. We geven hun conversiepercentages een boost met de snelle en eenvoudige betaalervaring van onze kant-en-klare betalingsoplossing op het e-commerceplatform Salesforce Commerce Cloud.’
Stripe heeft dit jaar ook al soortgelijke overeenkomsten afgesloten met videobelplatform Zoom en met Slack, de collaboratiesoftware voor bedrijven.