Enreach, leverancier van unified communications (uc) uit Almere, neemt de Deense softwarespecialist op het gebied van cloud-contactcenters HeroBase over. Investeringsmaatschappij Waterland ondersteunt Enreach bij de aankoop. Hoeveel geld er met de overname gemoeid is, is niet bekend.
HeroBase is in 2016 opgericht. Het bedrijf voegde marketingautomatiseringstools toe aan zijn portfolio met de overname van CampaignOne in 2018 en betrad hiermee zowel de Zweedse als de Finse markt. Bij het bedrijf werken zo’n veertig mensen. HeroBase verkocht zijn eigen software, Hero Outbound, naar eigen zeggen aan meer dan 175 klanten in acht landen en verwerkt meer dan 250 miljoen oproepen per jaar. De onderneming blijft onafhankelijk opereren en behoudt het kantoor in Kopenhagen. Ook ceo Casper Langhoff blijft aan.
Enreach, voorheen Within Reach, is het moederbedrijf van onder meer Voiceworks, Eazit en i4IP. De onderneming wil met de overname haar positie op het gebied van cloudsoftware voor klantenservices en haar aanwezigheid in Scandinavië vergroten.
Overnamestrategie
Stijn Nijhuis, ceo van Enreach, geeft aan dat de overname van HeroBase past binnen de buy-and-build-strategie om één van Europa’s marktleiders te worden op het gebied van unified communications.
‘Om een volledig cloud contact center-aanbod te kunnen aanbieden, kwamen we tot de conclusie dat het toevoegen van HeroBase perfect aansloot op onze laatste overname uit 2019 van Masvoz uit Barcelona.’
Het Spaanse bedrijf heeft een productportfolio met onder andere een cloud-contactcenter, cloud-PBX, telefonie, interactive voice response en api’s. Masvoz verkoopt deze oplossingen op abonnementenbasis (een as-a-service-model). Beide overgenomen bedrijven bieden volgens Nijhuis een onestopshop voor cloud-contactcenter-oplossingen voor klanten van Enreach.