Zendesk, een Deense leverancier van klantenservicesoftware, komt met een geavanceerde oplossing voor de analyse van realtime-data uit klantendienstkanalen. Naast de eind 2018 geïntroduceerde tool Explore wordt nu ook het uitgebreidere Explore Enterprise gelanceerd. Bedrijven krijgen hiermee inzicht in veranderende klantbehoeften.
De managers van de klantendienst worden in staat gesteld om nieuwe bevindingen direct met collega’s van andere afdelingen te delen. Dankzij deze realtime-analyses en verbeterde mogelijkheden tot samenwerking in teams zijn snel beslissingen te nemen. Als zich plotseling op veel plaatsen een probleem voordoet, valt dat direct te zien. Waar nodig is gezamenlijk aan oplossingen te werken. Een vlotte reactie bovendien scheelt veel ontevreden klanten.
Het is mogelijk data binnen de klantenservice-kanalen te monitoren met vooraf ingestelde en aanpasbare grafieken. Je kunt ook alerts instellen om te zien wanneer teams zwaar worden belast. Met geïntegreerde dashboards is de productiviteit te verbeteren en het switchen tussen tabs te verminderen. De samenwerking binnen teams wordt gestimuleerd door rapportages en planningen binnen en buiten de organisatie slimmer te delen.
Explore Enterprise biedt direct inzicht in alle Zendesk-producten, waaronder Support, Talk, Chat, Sell en Guide om een uitgebreid en uniform beeld van de klant te krijgen. Dit omvat informatie over hoe klanten social messaging gebruiken voor support en aan welke communicatiekanalen ze de voorkeur geven. Met deze lessen bepalen klantendienstmanagers nauwgezet hoe ze klanten het best kunnen bedienen via kanalen zoals Apple Business Chat, WhatsApp, Facebook Messenger, Twitter Direct Messages, WeChat en Line.