Tie Kinetix, leverancier van e-commerce-oplossingen en partner van Microsoft, verkoopt zijn Google-Ads-lijn aan het Amerikaanse Impartner. Met de verkoop verdient het bedrijf uit Breukelen zo’n zes miljoen euro. In boekjaar 2020 genereerde het onderdeel een omzet van 2,2 miljoen euro.
Het bedrijf noemt de transactie een belangrijke strategische mijlpaal, waarbij de onderneming benadrukt volledig te willen focussen op electronic data interchange (edi)-integratie. Tie Kinetix gaat het opgehaalde geld investeren in verdere groei en ontwikkeling binnen b2b en de overheidsmarkt.
De leverancier uit Breukelen kondigde de verkoop van het bedrijfsonderdeel half februari al aan. De transactie was uitgesteld op verzoek van Impartner die wegens het coronavirus pas later akkoord kreeg op de financiering.
Samenwerking met Google
Het Google-Ads-for-Channel-onderdeel, ontwikkeld in hechte samenwerking met Google, groeide volgens Tie Kinetix snel in 2020. Klanten waren met name bedrijven die hun hun uitgaven aan digitale media (advertenties) wilden optimaliseren. Impartner wil deze tak naar een hoger niveau brengen.