Pim van der Feltz heeft mei 2020 Google Nederland verlaten en is momenteel nog op zoek naar nieuwe carrièremogelijkheden. De topman was in 2008 aangesteld als directeur bij de techgigant. Van der Feltz heeft Google op de kaart gezet in Nederland. Zo hielp hij bedrijven hun online aanwezigheid te verbeteren, ontwikkelde hij het programma Digitale Werkplaats dat 150.000 Nederlanders trainde in digitale vaardigheden en ging hij in een caravan met een Google-team door Nederland om consumenten te leren hun privacy-instellingen te beheren. De meest opvallende prestatie is toch wel de groei die hij in Nederland wist te realiseren. Van dertig medewerkers in 2008 telt Google Nederland momenteel 550 werknemers. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2020 reden om Pim van der Feltz te nomineren in de categorie CxO.
Google Nederland heeft dus 550 medewerkers in dienst. Wanneer de uitbreiding van het datacenter in Eemshaven is afgerond en het nieuwe datacenter in Agriport in Hollands Kroon operationeel is, kan het personeelsbestand uitbreiden naar 775 medewerkers. Jarenlang was het aannamebeleid van Google een groot mysterie, maar de Nederlandse directeur was bereid om af en toe een tipje van de sluier op te lichten. Het bedrijf ontving volgens Van der Feltz in 2011 al duizenden sollicitaties in Nederland alleen.
De techgigant zoekt altijd mensen die ‘googly’ zijn. Wie googly is, is interessant, scherp en vernieuwend. ‘Je moet jezelf altijd de vraag stellen: waarom is dit zó en niet zó?’, verduidelijkte Van der Feltz eerder. Voordat iemand een contract bij ’s werelds bekendste zoekmachine-uitbater mag tekenen is diegene vier algoritmes gepasseerd en heeft hij vier gesprekken achter de rug. En die zijn gebaseerd op vier competenties, maar er wordt ook gekeken of iemand in de bedrijfscultuur past.