Sinds 1870 biedt Bijenkorf een plek waar iedereen zich bijzonder kan voelen. Dit jaar viert de luxe warenhuisketen haar 150e verjaardag met uitzonderlijke verhalen en producten. Samen met digital agency Dept is ter viering van deze mijlpaal een meeslepende website ontwikkeld, die de verschillende decennia middels illustraties, motion en geluidsfragmenten presenteert. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2020 reden om Dept te nomineren in de categorie Digital & E-commerce.
Voor het 150-jarig bestaan pakte Bijenkorf groots uit met onder andere exclusieve jubileumproducten, bijzondere etalages, ervaringsgerichte installaties en een digitale expositie in de vorm van een website. De geschiedenis van Bijenkorf komt hier op inspirerende en creatieve manier tot uiting. Een maand lang werkten creatieven en ontwikkelaars hard samen om een verbazingwekkend resultaat neer te zetten. De synergie tussen de verschillende specialisten is voelbaar op de website: een digitale ervaring met een wow-factor, waar de gebruiker verrast wordt met vernieuwend motion design.
Op de website wordt de klant meegenomen op een reis door de tijd. Door de nauwe, multidisciplinaire samenwerking met Dept kon Bijenkorf een grensverleggende website ontwikkelen, waarin illustraties tot leven komen en visuele en auditieve componenten de ervaring tastbaarder en persoonlijker maken voor de klant. In een kort tijdsbestek heeft Dept samen met Bijenkorf veel voor elkaar gekregen. Het betreft een bijzondere ervaring om vanuit creativiteit en technologie, historische beelden op zo’n innovatieve manier te kunnen inzetten.