Crm-leverancier Zendesk maakt met zijn oplossingen de transitie van digital first, via mobile first, naar service first. Sinds de start in 2018 stelt de supportsuite van Zendesk bedrijven in staat om eenvoudig met de klanten de converseren via het kanaal van hun voorkeur. De uitgebreidere Support Suite biedt communicatie via nieuwe social messaging-kanalen en betere omni-channel functies voor servicemedewerkers, waardoor bedrijven zich kunnen focussen op klantgesprekken ongeacht het communicatiekanaal. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2020 reden om Zendesk te nomineren in de categorie Software / SaaS.
De van oorsprong Deense onderneming breidt daartoe haar service first crm-oplossingen uit met nieuwe suites voor support en sales om de klantervaring te transformeren. De nieuwe producten maken service- en salessoftware voor iedereen toegankelijk door gemakkelijk testen, kopen en gebruiken. Deze nieuwe oplossingen stellen service- en salesteams in staat om direct contact te hebben met klanten en gesprekken te voeren via alle kanalen. De moderne portfolio oplossingen helpt bedrijven om eenvoudig positieve en langdurige klantrelaties op te bouwen.
Tegenwoordig zijn klanten digital first. Ze verwachten real-time, gepersonaliseerde communicatie met bedrijven, met name via chat-applicaties en social media. Door deze hoge klantverwachtingen wordt in bedrijven anders gedacht over het bieden van een moderne klantervaring. Met de nieuwe support- en salessuites stelt Zendesk bedrijven in staat om een klantgerichte benadering te hanteren, ongeacht het kanaal. Bedrijven krijgen met de nieuwe supportsuite een uitgebreid overzicht met de recentste conversaties. De salessuite is gebouwd met moderne salesmedewerkers in het achterhoofd en is een volledig geïntegreerde oplossing die automatisch alle sales-gerelateerde activiteiten bijhoudt en de context en het inzicht biedt om succesvolle deals te sluiten.