InWork verzorgt sinds 1 maart 2020de servicedesk voor ict- en facilitaire zaken bij de provincie Friesland. Het contract heeft een looptijd van vier jaar, met een optie tot twee jaar verlenging. Met de opdracht is ongeveer drie miljoen euro gemoeid. Dit is inclusief de optionele verlenging tot zes jaar. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2020 reden om InWork te nomineren in de categorie Detachering & Recruitment.
InWork biedt detachering, outsourcing en adviesdiensten in de ict en techniek. Hoewel het bedrijf zijn hoofdkantoor in Amsterdam heeft en een groot shared service center runt in Utrecht, zal de dienstverlener deze opdracht volledig uitvoeren vanuit het provinciehuis in Leeuwarden. Dit was een van de vereisten. Het bedrijf heeft meerdere opdrachtgevers en voldoende medewerkers in Noord-Nederland. De medewerkers van de servicedesk moeten 80 procent van de storingen en aanvragen ten aanzien van ict en facilitaire zaken kunnen afhandelen. Van hen verwacht de provincie bovendien passieve kennis van de Friese taal, iets wat volgens de inkoopadviseur geen probleem is.
Provincie Friesland gunde de opdracht aan InWork omdat deze de beste prijs-kwaliteitsverhouding bood. Het vierkoppige inkoopteam was vooral gecharmeerd van de flexibiliteit die de dienstverlener belooft. Op sommige dagen zijn slechts weinig provinciemedewerkers aanwezig en dan is een volle bezetting van de servicedesk dus niet nodig.