Het beveiligings- en identificatieplatform Auth0 heeft heel wat nieuwe namen aan zijn partnerprogramma kunnen toevoegen. Alleen al in de afgelopen vijf maanden heeft het programma de prestaties van heel 2019 overtroffen, met ruim twintig nieuwe partners. Tegelijk breidt het programma uit naar Azië.
De digitale transformatiegolf en trends als thuiswerken zijn de voornaamste motor voor de groei van zijn partnerprogramma, zegt Auth0. Uit een eigen studie blijkt dat ruim acht op de tien applicaties een vorm van verificatie vereist, zoals registreren, aanmelden en inloggen. Ook de eisen rond functionaliteit voor beveiliging en compliance om gebruikersidentiteiten te beschermen nemen toe. Channelpartners helpen organisaties om identiteitsbeheer te implementeren op een manier die werkt binnen hun architectuur.
Bij de nieuwe partners die Auth0 kon toevoegen, zitten grote namen als Cognizant, NTT en consultant PwC Duitsland. Ook onder meer het Amerikaanse Softchoice, het Britse Abacus en OSC uit Zuid-Korea sloten zich aan.
‘De duidelijke toename van de vraag naar identiteitsbeheer is een katalysator geweest voor het creëren van waardevolle partnerschappen met toonaangevende bedrijven wereldwijd’, zegt Bill Lapcevic, vp van business development bij Auth0. ‘Klanten ervaren de grootste waarde als ze de nauwe relaties die ze hebben met onze wederzijdse partners en de toonaangevende identiteitsoplossing van Auth0 combineren. Onze partnerrelaties vergroten ons vermogen om nieuwe gebieden en regio’s te bereiken aanzienlijk.’
Naast de uitbreiding van het aantal partners, kon Auth0 ook enkele technologie-integraties opzetten met grote spelers, inclusief Amazon EventBridge, Microsoft Azure Event Grid, en Datadog. Tegelijk heeft het zijn partnerschap met Amazon Web Services uitgebreid. Zo is Auth0 recent verkozen tot AWS Security Competency Partner voor beveiliging en technische expertise.