Bouwbedrijf Heijmans heeft het Utrechtse Conclusion geselecteerd als partner voor het beheer van zijn it-landschap. De samenwerking omvat het beheer van vijfduizend it-werkplekken op basis van Office 365, de overname van de servicedesk en het serverbeheer. De contractlooptijd is niet bekend gemaakt. Eerder werkte het aannemersconcern voor dit soort activititeiten samen met Centric.
Conclusion wordt ook verantwoordelijk voor het beheer en de doorontwikkeling van de verschillende op Microsoft Azure gebaseerde clouddiensten. Heijmans nam al de SAP-dienstverlening af van Conclusion-dochter Mybrand en kiest nu dus ook voor de generieke ict-diensten voor Conclusion.
Behalve de beheerdiensten gaat de ict-dienstverlener uit Utrecht adviseren over het inzetten van internet of things (iot)-toepassingen in de bedrijfsstromen van Heijmans, zoals brugmonitoring, digital twins en de ‘slimme monteur’.
De ict-uitbestedingsstrategie van Heijmans gaat terug tot 2006. Toen sloot het bouwconcern een contract met Atos voor het werkplek- en netwerkbeheer, het rekencentrum en de helpdesk. Die overeenkomst beviel niet, waarna Heijmans in 2008 een overeenkomst aan ging met Centric. Dat contract werd in 2015 verlengd en uitgebreid tot een cloudcontract. Nu neemt Conclusion het managed services-contract over.
Een keer trek je de conclusie,
Centric, is een illusie.
Centric is een droom,
Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom
🙂