T-Mobile is de nieuwe hoofdsponsor van FC Utrecht. Vandaag, op de dag dat de voetbalclub uit de Domstad vijftig jaar bestaat, zijn de handtekeningen onder de meerjarige samenwerkingsovereenkomst gezet. De telecomprovider gaat in het kader van de sponsorovereenkomst in het stadion ook een aantal innovaties doorvoeren om de beleving van de supporters te vergroten. Ook komt er voor zakelijke relaties van T-Mobile een demonstratiecentrum in stadion Galgenwaard.
T-Mobile was afgelopen seizoen reeds als rugsponsor verbonden aan FC Utrecht. Maar kiest nu voor de rol van hoofdsponsor nadat het contract met Zorg van de zaak afliep. De naam van T-Mobile wordt zichtbaar op de shirts van het eerste elftal, waaronder het jubileumshirt van de jaargang 2020/2021 en de shirts van Jong FC Utrecht en alle teams binnen de FC Utrecht Academie.
In De Telegraaf laat directeur Thijs van Es van FC Utrecht weten dat T-Mobile tevens de rol van innovatiepartner op zich neemt. Hij verwacht dat het bedrijf met toepassingen op onder andere het gebied van augmented en virtual reality de beleving van supporters in het stadion kan verbeteren. ‘Dat wil zeggen dat er straks via hun smartphones statistieken van spelers te zien zijn tijdens een duel of dat bezoekers vanuit verschillende cameraposities dan de plek waarop zij zitten naar het duel kunnen kijken. Met de ontwikkeling van 5G en alles eromheen, is er op dat vlak veel perspectief’, aldus Van Es. Daarbij zal T-Mobile gebruikmaken van de ervaringen die het al als techpartner van Bayern München heeft opgedaan.