De in Nederland gevestigde wereldwijde aanbieder van transport-, opslag- en distributieoplossingen voor bulk-vloeistofproducten gebruikt nu Oracle Cloud HCM voor inzicht in de prestaties van werknemers en personeelsvergoeding.
De uitdaging
Als scheepsmakelaar in New York in de jaren vijftig, had Jacob Stolt-Nielsen een “Aha!”-moment na het lezen van een artikel in het tijdschrift Life over onderwaterpompen. Hij bouwde een tanker genaamd ‘M/T Freddy’, het eerste schip ooit dat was uitgerust met lekvrije compartimenten die toegankelijk waren via onderwaterpompen. Enkele jaren later begon hij zijn eigen rederij Stolt-Nielsen.
Meer dan 60 jaar later beheert Stolt-Nielsen ’s werelds grootste vloot van diepzee-, kust- en binnenvaarttankers en -containers voor chemicaliën en andere vloeistoffen. De operationele efficiëntie is de sleutel tot het vermogen van Stolt-Nielsen om zowel de wereldzeeën als de turbulentie van de wereldeconomie te bevaren. De tevredenheid en het behoud van werknemers zijn kritieke prioriteiten voor Stolt-Nielsen, dat ervoor wilt zorgen dat zijn meer dan 5.000 werknemers wereldwijd over de beste middelen beschikken om hun werk te doen.
“Na een zorgvuldig selectieproces hebben we gekozen voor Oracle Cloud HCM vanwege de grote functionele dekking, de geïntegreerde analysemogelijkheden, de integratiemogelijkheden en de lage cost of ownership.” – Michel Bresser, Global Business Application Manager, Stolt-Nielsen
Het resultaat
Met behulp van Oracle Cloud HCM heeft Stolt-Nielsen de gemiddelde HR-verwerkingstijd met 50% verminderd en de externe IT-support van medewerkers met 80%. HR-teamleden gebruiken de applicatie om complexe HR-taken uit te voeren, zoals het traceren van top performers in verschillende divisies en het automatiseren van de payroll- en bonusprocessen. Medewerkers kunnen gebruik maken van eenvoudige self-service mogelijkheden om timesheets in te voeren en hun salaris- en prestatiehistorie te bekijken.
Stolt-Nielsen heeft de successieplanning voor de hele groep en de mobiliteit van de werknemers verbeterd door managers de mogelijkheid te geven om toptalent in elke afdeling en in de verschillende bedrijven van Stolt-Nielsen te identificeren en op te volgen. Nog belangrijker is dat Stolt-Nielsen de betrokkenheid van werknemers en het personeelsbehoud heeft gestimuleerd door prestatiebeoordelingen, vergoedingen en voordelen transparanter en gemakkelijker te beheren te maken.
Het resultaat van deze focus op medewerkerstevredenheid is het best zichtbaar in één belangrijke maatstaf: het vrijwillige personeelsverloop van Stolt-Nielsen van 7,5% ligt ver onder het sectorgemiddelde.
Waarom de klant voor Oracle kiest
Stolt-Nielsen heeft de strategische beslissing genomen om te investeren in Oracle Cloud HCM, met inbegrip van de modules voor talentmanagement en personeelscompensatie, om de efficiëntie in het hele HR gebeuren te verhogen, en de betrokkenheid en het behoud van werknemers te stimuleren.
Lees hier meer over Oracle Human Capital Management en overige verhalen van succesvolle gebruikers van de Oracle Cloud.