Steeds meer mkb'er willen medewerkers en bezoekers informeren en vermaken via een televisiescherm. Om aan deze vraag te voldoen, introduceert telecombedrijf KPN Zakelijke TV voor het mkb. Via dit abonnement kunnen klanten een eigen zender inrichten op de beeldschermen.
KPN helpt klanten om een eigen kanaal in te richten. Dit kanaal is naar eigen zeggen op vele manieren in te zetten. Zo kunnen bedrijven via Powerpoint een informatiepagina ontwikkelen en deze inzetten om de medewerkers en klanten te informeren. Ook is het mogelijk om eigen video’s te tonen of een tekstbalk met extra informatie over bijvoorbeeld afwijkende openingstijden of coronamaatregelen onder in beeld toe te voegen. Uiteraard kan de tv ook als vermaak dienen voor wachtende klanten. Daarvoor is interactieve tv beschikbaar.
Het telecombedrijf claimt dat de zakelijke tv ook ‘tal van mogelijkheden’ biedt op commercieel vlak. Zo kunnen mkb’ers de samenwerking met ondernemers in de buurt aangaan. Zo kan een hotel aanbiedingen tonen voor restaurants in de buurt, of de fysiotherapeut voor korting op sportschoenen bij de sportzaak verderop in de straat.
Zakelijke TV maakt onderdeel uit van KPN EEN MKB, in combinatie met internet. Mkb’ers sluiten een abonnement per beeldscherm af. Per beeldscherm is 8 Mbit/s bandbreedte nodig voor HD-kwaliteit. Daarnaast is een HD tv-ontvanger vereist. Het standaard Zakelijke TV-pakket beschikt over dertig tv-zenders, regionale zenders en twintig radiozenders. Dit kan uitgebreid worden met Fox Sports en Ziggo Sport.