De Indiase ict-dienstverlener Tata Consultancy Services (TCS) gaat de crm-oplossingen van de van origine Deense leverancier Zendesk aanbieden. Concreet betekent de samenwerking dat de consultancy-, implementatie- en optimalisatiediensten van TCS gekoppeld worden aan de crm-producten van Zendesk.
De kersverse partners willen op deze manier efficiënter tegemoet komen aan de steeds complexer wordende technische eisen van organisaties wereldwijd en krachtige crm-oplossingen en integraties op maat te leveren. Dit hebben beide partijen vandaag bekendgemaakt tijdens de virtuele conferentie Relater. Deze vervangt de Relate conferentie die deze maand in Miami plaats zou vinden.
Ricardo Moreno, binnen Zendesk verantwoordelijk voor de wereldwijde allianties, geeft aan dat het partnerschap de crm-leverancier de kans geeft om de klantervaring bij ’s werelds grootste bedrijven te verbeteren. Ook wil het bedrijf samen met TCS een bijdrage leveren aan de gehele digitale transformatie bij deze organisaties.
Zendesk levert onder meer crm-oplossingen aan het Nederlandse Picnic en Fonq. In België zijn DPG Media en VTM Go klant.
Support Suite, Sales Suite en Sunshine
Het nieuws over de samenwerking met TCS komt na de recente aankondigingen van Zendesk over Support Suite, Sales Suite en Sunshine. Zo is de Zendesk Support Suite uitgebreid en biedt het nu communicatie via nieuwe social messaging-kanalen en betere omnichannel-functies voor servicemedewerkers, waardoor bedrijven zich volgens de leverancier kunnen focussen op klantgesprekken ongeacht het communicatiekanaal. Daarnaast kunnen bedrijven individuele service bieden door relevante informatie uit externe gegevensbronnen in Sunshine, het open crm-platform van Zendesk gebouwd op Amazon Web Services (AWS), te gebruiken. Zendesk legt zich ook toe op tools voor verkoopmedewerkers met de Zendesk Sales Suite. Hiermee kunnen teams zich concentreren op goede klantgesprekken en het sneller sluiten van deals.
Zendesk
Zendesk is in 2007 opgericht in Kopenhagen en heeft een hoofdkantoor in San Francisco. Het bedrijf levert software om klantrelaties te verbeteren. De producten zijn via een open ontwikkelplatform beschikbaar voor implementatie en verdere ontwikkeling. Zendesk heeft ruim 3500 man in dienst, verspreid over zeventien kantoren wereldwijd. Het claimt ruim honderdduizend klanten te hebben, waaronder Box en Lonely Planet. In 2017 opende het bedrijf een Benelux-vestiging in Amsterdam. In België werkt het bedrijf veel samen met zijn partner Premium Plus.