Ict-dienstverlener Atos is ook de komende drie jaar verantwoordelijk voor het werkplekbeheer bij bouwmultinational BAM. Concreet gaat Atos de ondersteuning aan eindgebruikers en het beheer van de it-infrastructuur op zich nemen. De eerdere overeenkomst had een looptijd van vijf jaar, deze is dus nu met drie jaar verlengd.
Aanleiding voor BAM om opnieuw met Atos in zee te gaan, is de expertise en ervaring waarover Atos op het gebied van werkplekbeheer beschikt en de flexibiliteit die het heeft getoond door de dienstverlening aan te passen aan veranderende behoeften in de organisatie. In de afgelopen maanden hebben het bouw- en vastgoedbedrijf en Atos de basis gelegd voor een nieuwe gemeenschappelijke aanpak voor de it-ondersteuning van medewerkers van het bouwbedrijf.
Centralisatie it
Tim McCharty, binnen BAM verantwoordelijk voor de it-infrastructuur, geeft aan dat door de samenwerking met Atos het bedrijf in staat is zijn operationele processen nog efficiënter en tegen lagere kosten in te richten. Bovendien stelt de nieuwe werkwijze het bouwbedrijf in staat om de interne it-infrastructuur aan te passen om een meer gecentraliseerde en gestandaardiseerde manier van werken mogelijk te maken in de landen waar het bedrijf actief is. Hij geeft ook aan dat naast eerdergenoemde punten ook de kennis van Atos over de bouwsector en het gegeven dat de werkplekdiensten zowel nationaal als internationaal zijn in te zetten, ook hebben bijgedragen aan de keuze om opnieuw het werkplekbeheer bij de Franse it-specialist onder te brengen.