De Amerikaanse it-leverancier CTG heeft het Franse Stardust overgenomen, een specialist in het testen en de kwaliteitswaarborg van digitale diensten. Het bedrijf heeft vestigingen in Frankrijk en Canada. CTG betaalt er bijna vijf miljoen dollar voor.
Stardust biedt een compleet gamma testingdiensten aan, waaronder functionele testing, testen van meertalige applicaties, operationele, omgevings- en regressietesting en applicatie-benchmarking. Het werkt daarvoor met eigen testers, on-site-testers, crowdtesters of een combinatie daarvan.
Het aanbod van Stardust focust op het testen van digitale diensten en websites, software, mobiele toepassingen en iot. In zijn negenjarige bestaan heeft het bedrijf voor meer dan tweehonderd klanten uit verschillende sectoren gewerkt. Het bedrijf draait een omzet van zowat zeven miljoen dollar.
‘Voor de CTG-groeistrategie is het belangrijk dat we hierdoor ons aandeel in de Europese testingmarkt vergroten en onze aanwezigheid versterken op de Noord-Amerikaanse markt, waar we onlangs ons eerste testing-opdracht hebben gestart’, zegt Filip Gydé van CTG. ‘Als onderdeel van de integratie van Stardust zullen we ons testcentrum in Frankrijk gebruiken om de verkoop en levering van deze diensten in de hele organisatie nog efficiënter te maken.’
Na de overname zullen de stichters en het managementteam van Stardust bij CTG blijven. Dat moet de continuïteit van de dienstverlening aan de klanten waarborgen.
CTG heeft in België een kantoor in Machelen.