Dienstverlener Inwork verzorgt vanaf 1 maart de servicedesk voor ict- en facilitaire zaken bij de provincie Friesland. Het contract heeft een looptijd van vier jaar, met een optie tot twee jaar verlenging. Met de opdracht is ongeveer drie miljoen euro gemoeid. Dit is inclusief de optionele verlenging. De afgelopen acht jaar verzorgde Brunel de servicedesk.
Provincie Friesland gunt de opdracht aan Inwork omdat deze de beste prijs-kwaliteitsverhouding biedt, vertelt senior inkoopadviseur Anton Buwalda van de provincie. Het vierkoppige inkoopteam was vooral gecharmeerd van de flexibiliteit die de dienstverlener belooft. Op sommige dagen zijn slechts weinig provinciemedewerkers aanwezig en dan is een volle bezetting van de servicedesk dus niet nodig, legt hij uit.
Leeuwarden
Inwork biedt detachering, outsourcing en adviesdiensten in de ict en techniek. Hoewel het bedrijf zijn hoofdkantoor in Amsterdam heeft en een groot shared service center runt in Utrecht, zal de dienstverlener deze opdracht volledig uitvoeren vanuit het provinciehuis in Leeuwarden. Dit was een van de vereisten. Het bedrijf heeft meerdere opdrachtgevers en voldoende medewerkers in Noord-Nederland, aldus Buwalda.
De medewerkers van de servicedesk moeten 80 procent van de storingen en aanvragen ten aanzien van ict en facilitaire zaken kunnen afhandelen. Van hen verwacht de provincie bovendien passieve kennis van de Friese taal, iets wat volgens de inkoopadviseur geen probleem is.
Brunel
De servicedesk voor ict en facilitaire zaken van de provincie Friesland was de afgelopen acht jaar in handen van Brunel. Deze dienstverlener eindigde bij de aanbesteding nipt achter Inwork, vertelt de inkoopadviseur. Medewerkers van Inwork liepen in februari op de servicedesk mee met de collega’s van Brunel. ‘Onze Inworkers zijn momenteel druk aan het warmlopen, zodat zij kunnen zorgen voor een goede overdracht, waarbij de kwaliteit gewaarborgd blijft’, staat op LinkedIn.
Bij Inwork werken ruim duizend professionals voor meer dan tweehonderd klantorganisaties, waaronder Telindus, Vancis, Atos en Gelre ziekenhuizen.
Aanbestedingen
Provincie Friesland rondde begin 2018 in een kort tijdsbestek diverse ict-aanbestedingen achter elkaar af. De kantoorautomatisering werd opnieuw in handen gelegd van QNH Consulting, in samenwerking met Cygnis. Het netwerkbeheer werd aan de Telecom Service Groep gegund. Hardwaredienstverlener Scholten Awater, inmiddels onderdeel van Centralpoint, levert de mobiele apparatuur en ondersteunende diensten.
Wat wordt bedoeld met een passieve kennis van de Friese taal? Wel verstaan maar niet spreken betekent dat provinciemedewerker ook gewoon zijn/haar vraag in het Nederlands kan stellen.