Amper een week na zijn officiële beursnotering heeft het Bredase CM.com zijn oog laten vallen op e-ticketbedrijf Global Ticket uit Amsterdam. De Brabanders breiden ermee hun markt uit naar klanten in de culturele sector.
CM is aanbieder van een online-communicatie- en betalingsplatform voor marketeers, verkopers en helpdeskmedewerkers. Met de overname van Global Ticket verkrijgt de onderneming een betere marktpositie in de verkoop van tickets voor musea en attracties in Nederland, België, Spanje en Zuid-Afrika. Naar eigen zeggen zal het aantal toegangskaarten dat het platform van CM verwerkt, ermee verdrievoudigen.
Resellers
Global Ticket is een aanbieder van een verkoopsysteem voor elektronische toegangskaarten. Vorig jaar verkocht het bedrijf ruim vijf miljoen kaarten en genereerde daarmee 1,2 miljoen euro omzet. Onder de klanten bevinden zich het Van Gogh Museum, pretpark Toverland en dierentuin GaiaZOO. Het e-ticketsysteem wordt echter vooral gebruikt door resellers, zoals GetYourGuide.
CM was al actief met ticketverkoop, maar tot nu toe voornamelijk voor festivals en sportevenementen. In 2015 en 2018 namen de Brabanders daartoe Ticket Flow en EventsIT over.
Beursnotering
Sinds vorige week vrijdag heeft CM.com een officiële notering aan aandelenbeurs Euronext Amsterdam. Met de handel in aandelen hoopt het bedrijf zijn internationale groeiambities te kunnen waarmaken. Om de beursnotering te versnellen, besloot het bedrijf samen te gaan met investeringsvehikel Dutch Star Companies One (DSCO), dat al een notering aan de Euronext heeft. In de praktijk komt het er op neer dat het aandeel DSCO vanaf nu de naam CM.com draagt.