Het Bredase CM.com heeft sinds vandaag een officiële notering aan aandelenbeurs Euronext Amsterdam. Een afvaardiging van de techonderneming luidde vanochtend de gong.
CM is aanbieder van een online communicatie- en betalingsplatform voor marketeers, verkopers en helpdeskmedewerkers. Het bedrijf werd in 1999 opgericht en wist grote klanten aan zich te verbinden, zoals AH, Takeaway, Randstad, Mediamarkt, Société Générale en BMW.
De Brabanders hebben de nodige groeiambities, waarvoor ze hun hoop vestigen op de beursgang. Het is een lange tijd geleden dat een ict-bedrijf een Amsterdamse beursnotering kreeg. Ook voor CM.com duurde het langer dan gepland. Aanvankelijk zou dit eind vorig jaar gebeuren, maar ongunstige marktomstandigheden staken daar een stokje voor.
Fusie met DSCO
Om de beursnotering te versnellen, besloot het bedrijf samen te gaan met investeringsvehikel Dutch Star Companies One (DSCO), dat al een notering aan de Euronext heeft. In de praktijk komt het er op neer dat het aandeel DSCO vanaf vandaag de naam CM.com draagt. Dit gebeurt met instemming van de aandeelhouders, liet CM-topman Jeroen van Glabbeek eerder deze week weten.
Onlangs opende CM.com kantoren in Los Angeles en Singapore, na eerder in Zuid-Afrika en Dubai vestigingen te hebben geopend. Vooral de Amerikaanse markt vormt een uitdaging. Gemikt wordt op bedrijven die actief zijn op het gebied van detailhandel, banken, transportwezen, logistiek, media en marketing. Het bedrijf is een officiële solution provider van WhatsApp Business, Apple Business Chat en WeChat Pay. Door verder te investeren in haar platform kan de onderneming de schaalbaarheid van het platform vergroten en nieuwe diensten sneller in de markt zetten.