Doculayer.ai is een intelligent contentplatform dat ongestructureerde informatie verwerkt en beheert met behulp van artificial intelligence en machine learning-technologie. Het bedrijf is op zoek naar consultancy organisaties, system integrators en resellers die klanten innovatie en de best mogelijke gebruikerservaring willen bieden. Channelweb spreekt met Wim van Dam, sales- en marketingdirecteur bij het bedrijf.
Wat zijn de successen van de afgelopen tijd?
‘Doculayer.ai ontving in juni 2019 3 miljoen euro groeikapitaal van het regionale ontwikkelingsbureau InnovationQuarter, Disruptive Technology Ventures (DTV) en een angel investor. Oplossingen van Doculayer.ai worden bovendien gebruikt door grote Nederlandse organisaties waaronder KPN, Ahold en het Ministerie van Justitie en Veiligheid.’
Welke positie willen jullie innemen in het kanaal?
‘Docylayer.ai heeft grote ambities als het gaat om het partner- en channelprogramma voor Nederland. We willen de marktleider worden voor het verwerken en beheren van ongestructureerde informatie op basis van artificial intelligence en machine learning-technologie. Het opbouwen van een sterk netwerk met innovatieve partners is essentieel om dit te kunnen realiseren. We zijn op zoek naar consultancy organisaties, system integrators en resellers die onze groei op de Nederlandse markt kunnen versnellen. Dat kunnen wel zeer diverse clubs zijn. Het kunnen enerzijds specialisten zijn in robotic process automation (rpa) die zich bewust zijn van het feit dat er voor het structureren van informatie intelligente informatiemanagement-oplossingen nodig zijn. Maar ook partners actief in document management, die met onze ai-oplossingen extra waarde willen toevoegen aan hun oplossingen, zijn welkom. Grote system integrators zijn ook erg interessant voor ons omdat zij onze technologie eenvoudig kunnen toevoegen aan de diensten die ze klanten al bieden.’
Met het aantrekken deze partijen wil Doculayer.ai de groei op de Nederlandse markt versnellen. Partners van Doculayer.ai kunnen daarbij volgens Van Dam rekenen op de uitgebreide steun van het internationale team van Doculayer.ai dat beschikt over veel expertise op het gebied van artificial intelligence en machine learning. Bovendien gebruikt het Doculayer-platform diverse open source-componenten waardoor eventuele nieuwe partners hier makkelijk op kunnen doorontwikkelen, aldus de sales- en marketingdirecteur. Doculayer.ai is in eerste instantie alleen op zoek naar partners in Nederland, maar op termijn ook in het buitenland.
Wat is jullie focus en strategie?
‘Doculayer.ai richt zich in eerste instantie op banken, verzekeraars en de accountancysector. Dit zijn de sectoren die het meest te maken hebben met het verwerken van grote hoeveelheden data en de handelingen die nodig zijn om data op de juiste wijze, conform privacywetgeving (AVG), te bewaren. Doculayer.ai richt zich ook op de overheid en andere organisaties die met veel data te maken hebben, zoals de gezondheidszorg en de telecom-, retail, en logistieke sector’, besluit Van Dam.
Bootcamp voor partners
Voor ondersteuning van nieuwe partners biedt Doculayer.ai diverse mogelijkheden. Nieuwe partners krijgen een bootcamp aangeboden waarin ze in vijf dagen worden klaargestoomd om de oplossingen van Doculayer.ai te kunnen configureren en implementeren bij klanten. Het doel van het partnerprogramma is om nieuwe partners zodanig te trainen op data science en artificial intelligence dat ze de mogelijkheden en onmogelijkheden op de juiste manier kunnen inschatten. Daarvoor krijgen ze, naast de bootcamp, ook toegang tot uitgebreide documentatie en worden ze ondersteund door de engineers van Docylayer.ai bij de implementatie van de oplossingen bij klanten.
Over Doculayer.ai
Doculayer.ai komt voort uit Onior, een adviesbureau voor softwareoplossingen op het gebied van enterprise content management (ecm) dat werd opgericht in 2007. Doculayer.ai heeft vestigingen in Den Haag en Amsterdam en er werken ruim veertig mensen.