KPN stoot zijn Avaya-tak af aan de Sabio Group uit Engeland. Het gaat om de ondersteuning van Avaya-contactcenteroplossingen voor zijn vijftig klanten, inclusief de eigen klantcontactcenteractiviteiten van het telecombedrijf. Een tiental medewerkers stapt over naar de Nederlandse vestigingen van Sabio in Utrecht en Houten.
De Sabio Group is een technologieleverancier voor klantcontactcenters en specialist in Avaya. Het in 1998 opgerichte bedrijf uit Londen heeft sinds een aantal jaren de investeerder Horizon Capital achter zich voor de verwezenlijking van de groeiplannen, onder meer via het doen van overnames. Het bedrijf kocht de afgelopen tijd al Callware en Datapoint Europe in Spanje, Flexanswer Solutions in Singapore en Rapport en Bright UK in eigen land.
Voor KPN is het ondersteunen van op Avaya-technologie draaiende klantcontactcenters geen kernactiviteit meer. Het ict-concern is bezig met het opschudden van de organisatie – een vereenvoudigingsstrategie noemt het bedrijf dit – en stoot onderdelen af, zoals Argeweb, het co-locatiebedrijf NLDC en het internationaal netwerk. Ook het opheffen en intern integreren van submerken, zoals internetaanbieder Xs4all, valt hieronder.