De van oorsprong Indiase crm-leverancier Freshworks heeft tijdens zijn achtste investeringsronde 150 miljoen dollar opgehaald. Het kapitaal wordt ingezet voor de wereldwijde uitbreiding en productontwikkeling. Zo is de Customer-for-Life-Cloud aangekondigd, een dataplatform om klantdata samen te brengen.
In de Customer-for-Life-Cloud worden belangrijke klantgegevens binnen de diverse afdelingen, zoals marketing, sales, support en klantsucces, verenigd. Dit geeft medewerkers een 360-graden-overzicht van hun klanten en stelt ze in staat proactief te handelen om zo de klanttevredenheid en levensduurwaarde te verhogen. Bovendien moet het helpen om extra verkoopmogelijkheden te benutten.
De financieringsronde werd geleid door bestaande investeerders Sequoia Capital, CapitalG en Accel. De financiering sluit naar verwachting aan het eind van het jaar.
Freshworks is in oktober 2010 in India opgericht. Het hoofdkantoor, waar ruim tweeduizend medewerkers werken, is gevestigd in het Amerikaanse San Mateo. In Europa heeft het vestigingen Utrecht, Berlijn, Londen en Parijs. Wereldwijd zijn er nog kantoren in India (Chennai, Bengaluru en Hyderabad), Singapore en Australië (Sydney en Melbourne).