Anywhere365, met kantoren in Nederland en België, neemt Interchange uit Den Haag over. De twee bedrijven vullen elkaar naar eigen zeggen goed aan. Anywhere365 optimaliseert het gebruik van Skype for Business en Teams, terwijl Interchange is gespecialiseerd in implementatie- en migratietrajecten van en naar Azure. Door de samenvoeging telt de onderneming meer dan honderd medewerkers wereldwijd.
Anywhere365 is een omnichannel efficiency platform dat de communicatie stroomlijnt voor internationale organisaties. Onder de ruim duizend klanten bevinden zich Philips, Shell, Rabobank, Société Générale, Nestlé, Swarovski, DHL en USG People. Het bedrijf is vooral bekend om Anywhere365 Dialogue Cloud, dat gebruik maakt van kunstmatige intelligentie, machine learning en Microsoft Azure om binnenkomende vragen en verzoeken te classificeren, vertalen en door te sturen naar de juiste teams binnen de organisatie.
De twee bedrijven werkten overigens al vijf jaar samen, waarbij Interchange fungeerde als training- en adviespartner van Anywhere365. Als onderdeel van Anywhere365 kan Interchange zijn portfolio vergroten, zowel in complexiteit als geografisch.
‘Het is ons streven om bedrijven efficiënter en effectiever te maken in hun realtime communicatie; of het nu gaat om klantcontactcenters of interne communicatie’, aldus Gijs Geurts, algemeen directeur van Anywhere365. ‘De ervaring van Interchange op het gebied van Microsofts cloud- en telecom-oplossingen helpt ons hier al jaren bij. We zijn daarom ook verheugd om ons internationale Anywhere365 Dialogue Cloud-aanbod te kunnen aanvullen met de expertise van Interchange. Dankzij deze overname kunnen we onze cloudoplossing op het gebied van dialogue management verder uitbreiden.’
Anywhere365 heeft zijn hoofdkantoor in Nederland, met regionale kantoren in België, het Verenigd Koninkrijk, de VS en Canada.