Ict-dienstverlener Accenture neemt Happen over. Dat Engelse bedrijf genereert consumenteninzichten om organisaties te helpen aan maatwerkproducten en -diensten. Via de acquisitie breidt Accenture zijn analyse-, ontwerp- en engineeringsmogelijkheden uit. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.
Happen is in 2007 opgericht. Het zet datagedreven intelligentie in om het beslissingsproces van klanten in kaart te brengen. Dit helpt organisaties om maatwerkproducten, -diensten en -ervaringen aan te bieden. Het bedient klanten in de sectoren consumentengoederen, voedsel en dranken, retail en medische technologie. Naast het hoofdkantoor in Londen beschikt het over kantoren in Amsterdam en New Jersey.
Happen komt nu in handen van Accenture. De medewerkers treden in dienst bij Accenture’s Products Industry X.0-tak. Dat bedrijfsonderdeel ‘helpt klanten hun producten, diensten en businessmodellen opnieuw uit te vinden met behulp van digitale technologieën’. Dit moet klanten meer efficiëntie en groei in de bedrijfsvoering opleveren, waaronder in de onderdelen design en engineering, manufacturing, supply chain management, logistiek en klantenservice.
Overnames
Happen is de meest recente acquisitie in een serie overnames die Accenture heeft gedaan om zijn Products Industry X.0-tak uit te breiden. Zo nam het dit jaar Pragsis Bidoop (september) en What If! (maart) over. Andere recente overnames zijn die van hardware-engineering-bedrijf Mindtribe, strategisch-designbureau designaffairs en productdesign- en innovatiebedrijf Altitude.