De Duitse spoorwegvervoerder Deutsche Bahn (DB) heeft de migratie van zijn op Doxis4-gebaseerde Bahn Content Management (BCM)-platform naar de cloud voltooid. Met de migratie zijn nu meer bronnen en middelen beschikbaar voor automatisering, samenwerking en analyse.
Sinds 2011 is het BCM-platform het centrale informatieplatform van DB en wordt het gebruikt voor documentbeheer, archivering en workflows. Meer dan 40.000 gebruikers hebben toegang tot meer dan 500 miljoen documenten en bestanden die zij beheren met Doxis4, de enterprise contentmanagementsoftware van de SER Group. Met Doxis4 kunnen gebruikers realtime zoeken in alle informatiebronnen. De informatie is gekoppeld aan de juiste zakelijke context, zodat gebruikers alles wat ze nodig hebben snel kunnen vinden. Het systeem is ook een oplossing om snel informatie te vinden die op verschillende applicaties is opgeslagen.
DB en SER hebben nu de platformopslagruimte gemigreerd naar de cloud, waardoor capaciteit vrij is gekomen voor andere, belangrijkere activiteiten. Zo zal er in de toekomst bijvoorbeeld meer gebruik worden gemaakt van de ai-mogelijkheden van Doxis4.
Artificial intelligence
‘Het gebruik van ai laat onze bedrijfsprocessen sneller en geautomatiseerd verlopen, waardoor we kosten-effectiever en efficiënter zijn voor onze klanten’, zegt Christoph Schepers, verantwoordelijk voor het contentmanagementsysteem bij DB.
‘Een specifieke use case is de automatische toewijzing van inkomend e-mailverkeer naar de juiste zakelijke context en het juiste proces. Doxis4 ondersteunt onze werknemers bij deze activiteiten. Bovendien is de mogelijkheid om een bedrijfsbrede zoekopdracht uit te voeren belangrijk voor ons. Met zoveel informatie opgeslagen op verschillende applicaties, wat samenvalt met medewerkers die vertrekken en weer anderen die in dienst treden, moeten gebruikers alle gegevens en documenten snel kunnen blijven vinden.’