Dienstverlener Blue Field Agency neemt vier Amsterdamse bedrijven over. Het gaat om Immense, Link Design, Totta Research en Totta Data Lab. De gecombineerde organisatie gaat onder de vlag van Bluefield opereren vanuit een gezamenlijk pand in Amsterdam. De overnames zijn de eerste invulling van de via buy-and-build-strategie van Bluefield, waarvoor het onlangs een Mezzaninelening bij Pride Capital Partners afsloot.
Bluefield zegt end-to-end-oplossingen te leveren aan bedrijven in de sectoren zorg, retail, fast moving consumer goods (fmcg), e-commerce en de overheid. Dat doet de gecombineerde organisatie op vijf gebieden: (marketing)strategie, technologie, ontwerp, onderzoek en data science. Dit wordt ondergebracht in drie pijlers: business insights & analytics, data science, machine learning & technologie, en als derde strategie, design & consultancy (3).
Bluefield telt 110 medewerkers, verspreid over Amsterdam en München. Het hanteert een buy-and-build-strategie, die (mede)gefinancierd wordt door Pride Capital Partners. De organisatie laat weten dat dit de eerste overnames binnen die strategie zijn en dat er in de toekomst meer overnames op de planning staan.