Hetty van Ee draagt vanaf 1 januari haar rol als ceo van de opleidingsspecialist Ormit over aan Thomas De Wulf, nu nog topman van Ormit in België. Van Ee heeft bijna twintig jaar aan het roer gestaan van Ormit. In het nieuwe jaar treedt ze toe tot de raad van commissarissen.
Thomas De Wulf zal zich vanaf begin volgend jaar bezighouden met de verdere groei van de bestaande talentenprogramma’s, de ontwikkeling van nieuwe programma’s en de internationalisering van Ormit. ‘De uitdagingen waar veel organisaties momenteel voor staan, zijn het snel kunnen inspelen op veranderingen, digitale transformaties van organisaties en wendbaar kunnen opereren, zegt Van Ee. ‘Dat vraagt om een ander type leider dan voorheen, met een vernieuwende kijk op het ontwikkelen en binden van medewerkers. In de huidige wereld gaan ontwikkelingen namelijk zo snel en gaan werkomgevingen zo veranderen dat 85 procent van de kennis van nu over vijf jaar achterhaald is. Het leren en ontwikkelen van medewerkers in organisaties wordt daarom steeds belangrijker dan weten. Dat geldt trouwens niet alleen voor starters, maar ook voor ervaren medewerkers. Juist jezelf blijven ontwikkelen en het kunnen verbinden zit in het dna van iedere Ormitter.’
Ormit werd opgericht in 1999, destijds onder de vlag van Ordina. In 1999 breidde het bedrijf haar diensten uit naar België en in 2010 ging het zelfstandig verder. Vorig jaar verkochten de Nederlandse investeerders TIIN Capital, Bolster Investment en het management hun belang aan de Belgische participatiemaatschappij Pyramid.
De Wulf ziet volop mogelijkheden voor de verdere uitbreiding van Ormit in binnen- en buitenland. ‘Het vlaggenschip is ons Multicompany Traineeship, waarbij talenten zich over een periode van twee jaar ontwikkelen door opdrachten uit te voeren bij verschillende participanten. Dit concept kunnen we ook in andere landen dan in Nederland en België uitrollen. Dat geldt ook voor ons Incompany Traineeship, trainingen op maat voor verschillende organisaties die we in co-creatie met hen opzetten, zodat zij zich kunnen blijven focussen op hun corebusiness. Ook zie ik nieuwe kansen in de markt waarop wij kunnen inspelen zoals met ons nieuwe initiatief Vlammrs. Dit is een specifiek digital en data-trainingsprogramma in de regio Den Bosch voor bachelorstudenten. We werven steeds meer internationale talenten en volgen onze klanten internationaal. Kortom, volop mogelijkheden dus voor Ormit.’