De Sligro Food Group vervangt zijn huidige kassasysteem voor een point of sale-systeem (pos) van Ctac. De ict-dienstverlener is naast de implementatie verantwoordelijk voor het onderhoud van dit systeem. Met het nieuwe systeem wil het foodservicebedrijf de klantbeleving optimaliseren.
Sligro zocht een nieuwe pos-oplossing die kan integreren met SAP-producten, beschikt over b2b-functionaliteiten, werkt tijdens piekmomenten, de omnichannel ondersteunt om klanten ‘een naadloze ervaring via alle kanalen te garanderen’ en klantspecifieke condities kan afhandelen, waarbij ook rekening gehouden moet worden met eventuele kortingen en promoties.
XV Retail van Ctac kwam als winnaar uit de bus. De ict-dienstverlener, met kantoren in Den Bosch, Parijs en Wommelgem, verzorgt zowel de implementatie als het beheer van de oplossing. Het systeem wordt geïntegreerd in het SAP-landschap van Sligro, waaronder het erp-systeem (SAP S4/Hana) en een e-commerce-oplossing.
De architectuur is zo ingericht dat de kassa’s linken naar een centrale server. Het onderhoud is centraal uit te voeren, terwijl er bovendien weinig hardware in de groothandels nodig is. Dit zorgt naar eigen zeggen voor een kostenbesparing. Bovendien is onderhoud op elk moment van de dag mogelijk om zo geplande downtime tegen te gaan.
Sligro
Sligro Food Group bestaat uit foodservicebedrijven in Nederland en België. In Nederland is Sligro marktleider. Hier richt het zich met een landelijk netwerk van zelfbedieningsgroothandels en bezorgcentra op groot- en kleinschalige horeca, recreatie, cateraars, grootverbruikers, pompstations, het midden- en kleinbedrijf en de institutionele markt. In België is Sligro Food Group actief met de groothandelsformules Java Foodservice, ISPC en Sligro-ISPC.
Ict-dienstverlener Ctac is gespecialiseerd in SAP- en Microsoft-oplossingen. De organisatie heeft haar hoofdkantoor in ‘s-Hertogenbosch en is daarnaast actief in België en Frankrijk. Er werken 420 medewerkers bij het beursgenoteerde bedrijf (Euronext Amsterdam).