Vertiv heeft zijn Vertiv Partner Program (VPP) verbeterd. De drie grootste veranderingen zijn een nieuw incentiveplan, een vernieuwd partnerportal en een verrijkt portfolio om de betrokkenheid bij channelresellers en distributeurs in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) te tonen. Voor de vakjury van de Channel Awards 2019 reden om het Vertiv Partner Program te nomineren in de categorie Outstanding Channel Program of the Year.
Het VPP maakt deel uit van de bredere strategie van Vertiv om zijn groeiend aantal partners te laten voldoen aan de hoge klanteisen rondom edge computing, digitalisering en andere ingrijpende trends in het datacenter- en bredere it-landschap. Afgelopen jaar investeerde Vertiv in on-going, diepgaand onderzoek om de vier belangrijkste edge computing-archetypen te definiëren en de meest geschikte gevallen te identificeren die mogelijk gemaakt worden door 5G. Hierdoor komen de onmiddellijke commerciële kansen voor zijn partnerecosysteem aan het licht.
De basis van het VPP is het nieuwe EMEA Vertiv Incentive Program (VIP) waarmee Authorised- en Silver-resellers automatisch bonuspunten ontvangen en beloningen snel om kunnen zetten in inkomsten. Daarnaast zijn er nieuwe kortingen voor Gold- en Platinum-resellers. Bovendien kreeg het partnerportal van Vertiv een make-over, waar resellers zich snel kunnen aanmelden en daarna direct beschikken over promotie- en informatiemateriaal en profiteren van voordeelacties. Verder zijn er online trainingen te vinden die partners helpen bij het verbeteren van hun vaardigheden en zo het tekort aan talent in de it-sector op te vangen.