HP heeft een nieuwe strategie doorgevoerd om de partnersales te laten groeien. Het gebruikt hiervoor LinkedIn Sales Navigator. Hiermee kunnen partners de juiste kopers benaderen, inzichten opdoen en vooral ook hun sales personaliseren. Voor de vakjury van de Channel Awards 2019 reden om HP te nomineren in de categorie Best Marketing Program of the Year.
Naast de inzet van de LinkedIn Sales Navigator biedt HP ook gespecialiseerde trainingen, inzichten in inkoopgebruik en online bronnen om de verkoopprestaties van partners te optimaliseren. Ook heeft het de HP Integrated Financial Solutions geïntroduceerd om in te spelen op ‘xaas’ (everything as a service) en partners meer flexibiliteit te bieden. Zo worden creditbetalingen sneller goedgekeurd, zijn er mobiele sales-apps en geautomatiseerd document management en wordt er gewerkt met elektronische handtekeningen.
Technische informatie kunnen partners dan weer vinden via het ‘WISE for Channel’-platform, waar zij tevens online trainingen, how to-video’s en handleidingen kunnen vinden. Het is beschikbaar via het Partner First-portaal. Ook is de HP University verbeterd met een nieuwe ‘adaptieve’ manier om certificaten op het gebied van pc, print en accessoires te behalen, meer aandacht voor ‘soft skills’, waaronder ‘strategisch storytelling’, en online workshops. Verder heeft het concern de portalen van HP’s Sales Central (HPSC) en Partner First samengevoegd, zodat partners sneller kunnen vinden wat ze nodig hebben voor hun verkoop.