Het Amsterdamse webagentschap Dept heeft Leroi Consulting overgenomen. Dit in Berlijn gevestigde internetadviesbureau is gespecialiseerd in data-analyses. Met de overname versterkt Dept niet alleen zijn eigen expertise op het terrein van data-analyses, maar vergroot het ook zijn aanwezigheid in de Duitse markt.
Aansprekende klanten van Leroi zijn N26, Zalando, Daimler, Deichmann en Google. Het bureau is in 2014 opgericht en telt dertig man.
Met Leroi voegt Dept extra data-analyse-consulting en -implementatiekennis toe aan het portfolio om klanten te helpen met hun digitale strategie. ‘Het managen en beheren van steeds grotere hoeveelheden data en het creëren van hyper-gepersonaliseerde ervaringen, is daar een belangrijk onderdeel van’, aldus Dept.
Ambitie
Daarnaast past de acquisitie bij de ambitie om wereldwijd te groeien. Eerder dit jaar pleegde Dept zijn eerste Amerikaanse overname (Rocket Insights) na eerst een aantal Europese internetbureaus te hebben overgenomen. Inmiddels werken er ruim 1.500 mensen bij het bedrijf dat in 2016 door het Amsterdamse internetagentschap als een soort internationaal netwerk is opgericht. Investeerder Waterland ondersteunt de expansieplannen.