De Schiphol Group is geen eigenaar meer van de ruim drieduizend digitale informatieschermen op de luchthaven. In plaats daarvan neemt het bedrijf het gebruik van de displays af van BIS Econocom. Dat is een reseller die zich specialiseert in verhuur en beheer van werkplekken, interieurinrichting en audiovisuele oplossingen. Voor de vakjury van de Channel Awards 2019 reden om BIS Econocom te nomineren in de categorie Specialized Reseller of the Year.
Schiphol gebruikt de displays voor het tonen van vertrek- en aankomsttijden, mededelingen en commerciële uitingen. BIS Econocom wordt eigenaar van de schermen en levert ze as-a-service aan Schiphol. Een van de voordelen hierbij is dat de aanbieder gebaat is bij een zo lang mogelijke levenscyclus van de displays. Als de schermen economisch zijn afgeschreven, worden zo veel mogelijk onderdelen hergebruikt of milieuvriendelijk gerecycled. Naar eigen zeggen is dit servicemodel nieuw in de markt voor digitale displays.
De Schiphol Group, uitbater van luchthavens, waaronder Amsterdam Schiphol Airport, heeft de ambitie om in 2030 afvalvrij te zijn en de duurzaamste luchthaven ter wereld te hebben. Door het eigenaarschap van de displays bij de leverancier te beleggen, wil het de circulaire economie stimuleren.