Het Utrechtse ValueBlue, ontwikkelaar van BlueDolphin, heeft Rein Ledeboer aangesteld als partnermanager. In deze rol is hij verantwoordelijk voor de verdere nationale en internationale uitrol van het partnernetwerk van de SaaS-oplossing BlueDolphin. Voor de redactie van Channelweb aanleiding om binnen de Channel Awards 2019 Rein Ledeboer te nomineren in de categorie Channel Manager of the Year.
Rein Ledeboer wil in zijn eerste jaar maar liefst twintig deals voor ValueBlue sluiten. Zijn focus ligt daarbij op de partners met een logisch portfolio en passend segment waarbij ValueBlue directe toegang heeft tot sales, het portfolio en algemeen management. Hierbij richt hij zich, in plaats van enkel op de wederverkoop van het eigen product, vooral op de positieve impact die de propositie van ValueBlue heeft op het bestaande partnerportfolio, zoals consultancy, projectmanagement en cloudservices.
Het partnermodel wordt dus een combinatie van strategische, segment- en portfoliopartners. Randvoorwaarde voor een succesvol partnerschap is waarde te creëren voor alle partijen: klant, partner en ValueBlue. Voorbeelden van klantwaarde zijn volgens Ledeboer meer innovatie en een kortere time-to-market, tegen lagere kosten. Meer partnerwaarde wil hij creëren door competitieve differentiatie, het ontwikkelen van een partnerportfolio (van project naar as a service) en het bouwen aan een meer waardevolle en langere klantrelatie (van eenmalig naar jaarlijks).