Het gaat vandaag niet om Intels tick-tok-model maar om een app waar u wellicht nog nooit van gehoord heeft. Het 'ultra-korte-video-platform' voor het opvullen van nuttige ruimte in de cloud gaat bedrijven die sponsoren de optie bieden producten aan te bieden, in-app. Een niet te missen next-big-internet-hype?
Als u het TikTok-logo voor het eerst ziet, zult u merken dat de app zich al op heel wat plekken genesteld heeft. Misschien niet de sites waar u en ik komen, maar het dringt zich steeds meer op bij plekken waar misschien ook jongeren langskomen. Ja, daar zijn ze weer. Die eeuwige jongeren met hun vermeende aandachtsspanne van twee seconden.
De van origine Chinese app maakt het nu mogelijk om direct vanuit de app producten te kopen met zogenaamde gesponsorde hashtags. De winkelpagina’s waar je terechtkomt zijn uiteraard volledig mobile friendly. Maar zoals Engadget schrijft: ‘het is een bold move voor een app die nog maar een jaar internationaal bestaat’, maar dat zal adverteerders een zorg zijn. Die zien het nu als Instagram van 2013: nieuw, hip en nog gaaf.
Een niet te missen platform?