Sales Loves Marketing is een site waarbij de beste sales- en marketingtools worden getoond. De startup gelooft dat wanneer je gebruik maakt van de juiste tools je eerder je targets en doelstellingen haalt tegen minder inspanning. Tools worden alleen getoond wanneer ze ook echt bewezen succes hebben gehaald. Deze keer uitgelicht: tech-startup Sales Loves Marketing.
Wanneer en hoe zijn jullie ontstaan?
Joran Hofman heeft in juli 2019 Sales Loves Marketing opgericht omdat hij erachter kwam dat er soms weinig tot geen kennis is bij sales- en/of marketingprofessionals over de beschikbare tools. Bedrijven werken vaak op een bepaalde manier die totaal niet efficiënt is en veel beter zou kunnen. Via onze website en blog willen hier verandering in gaan brengen. Wij willen een community van sales- en marketingprofessionals gaan opzetten die input gaan leveren aan de lijst van tools met reviews en best practices. Hoe gebruikt een bedrijf de tool en wat levert het op?
Hoe ziet het ondernemersteam eruit en hoe gaan jullie het team verder laten groeien?
Het team achter Sales Loves Marketing bestaat op dit moment uit alleen Joran Hofman. Echter de community erachter is nu al groot gezien er volop gebruik wordt gemaakt van de input van collega’s via Linkedin, Facebook en events. Het team zal op korte termijn snel groeien via het aantrekken van gastbloggers, reviewers en mede-editors van de site. Op termijn zullen er ook events gaan plaatsvinden die georganiseerd gaan worden en waarvoor er mensen worden ingehuurd of aangenomen.
Welke technologieën zetten jullie in en hoe/waarom doen jullie dat?
De technologieën die op dit moment worden ingezet zijn nog gelimiteerd. Gezien wij echt waardevolle reviews willen gaan schrijven, zullen we veel van de tools die op www.saleslovesmarketing.co staan zelf gaan gebruiken en testen. Dat zijn er teveel om nu op te noemen, degene die nu al draaien zijn Webflow, Mailchimp, Analytics, Leadfeeder en Gsuite. Alle tools die gebruikt gaan worden zullen erop gericht zijn om onze kennis over te dragen. Dit gaat voornamelijk gebeuren via social, website en e-mail. Automatisering hierin is heel belangrijk, want we willen een grote groep aanspreken en willen daarbij altijd persoonlijk blijven.
Wat is de belangrijkste markt waarop jullie je concentreren en waarom is dat?
Wij gaan ons volledig richten op de sales- en marketingprofessionals. De reden is heel simpel; er is onvoldoende kennis van de mogelijkheden die de huidige tools bieden. Er worden nog veel te veel terugkerende taken handmatig gedaan en veel data worden niet juist gebruikt. Salespersonen en marketeers hebben vaak te maken met te behalen targets waardoor ze geen tijd hebben om nieuwe tools te vinden en te testen. Door een community op te zetten waarbij iedereen feedback kan geven en tools kan aanraden, kunnen er snellere en betere keuzen worden gemaakt.
Wat hebben jullie nog nodig om jullie business volwassen te laten worden?
Om echt volwassen te worden zullen we veel content en reviews in onze community moeten gaan verzamelen zodat bedrijven een keuze voor een tool kunnen maken via onze site. Het aansluiten van professionals is essentieel hierin en zal ook een zorgvuldig traject worden om de kwaliteit te kunnen waarborgen. Samenwerkingen, partnerships en gastbloggers zijn voor ons de eerste stappen om het grotere publiek te kunnen bereiken.