Uitgeverij De Persgroep automatiseert haar marketingactiviteiten met cloudgebaseerde software van Snakeware. Dit internetbureau uit Sneek heeft een jaar aan de oplossing gewerkt.
Het systeem van De Persgroep is volgens de makers uniek omdat de software automatisch passende content en aanbiedingen genereert op basis van big data. ‘We hebben onze visie in 2017 met Snakeware gedeeld. In 2018 is het platform in het grootste geheim in Sneek gebouwd en na vele testen hebben we het via www.krant.nl recent in gebruik genomen’, aldus Maurice Arno, bij De Persgroep verantwoordelijk voor websales en development. Hij stelt verder dat de software een flinke stap voorwaarts is richting datagedreven en gepersonaliseerde marketing.
Slimme algoritmen
Snakeware heeft market automation, kunstmatige intelligentie en machine learning gecombineerd in de oplossing, die de naam Madam (market automation digital asset manager) kreeg. Ruim een jaar heeft een team van developers in Sneek gewerkt aan de software, die zowel werkt op Microsoft Azure als op Amazon Web Services. Het programma is gekoppeld aan diverse databronnen van De Persgroep, waardoor het volgens de makers continu wordt gevoed met realtime data uit alle voor de uitgeverij relevante bronnen.
Computable Awards 2019
De jury van de Computable Awards 2019 heeft Snakeware genomineerd in de categorie Digital- & E-commerceleverancier van het Jaar. Het bedrijf krijgt de nominatie voor de ontwikkeling van de nieuwe website van supermarktketen Dirk. Het beheer wordt uitgevoerd door Detailresult in samenwerking met Snakeware.
Lezers en bezoekers van Computable kunnen vanaf begin deze maand hun stem uitbrengen op de genomineerden van de Computable Awards 2019. Stemmen kan tot en met zondag 6 oktober. Op 29 oktober maakt Computable de winnaars bekend tijdens een spectaculaire awardsshow.