Gemeente Eindhoven heeft de Europese aanbesteding met betrekking tot werkplekapparatuur en dienstverlening gegund aan Centralpoint. De Brabantse gemeente is een nieuwe klant voor het bedrijf. De totale geraamde contractwaarde bedraagt drie miljoen euro. Het contract wordt aangegaan voor een periode van twee jaar, met de mogelijkheid om twee keer met één jaar te verlengen.
Centralpoint is als enige leverancier verantwoordelijk voor de levering van de werkplekapparatuur. Daarnaast verzorgt de ict-dienstverlener de support en garantieafhandeling op de nieuw te leveren apparatuur, de installatie van de nieuwe werkplekapparatuur, het verwijderen en afvoeren van de oude apparatuur en het gecertificeerd verwijderen van data op de oude apparatuur.
Nieuw werkplekconcept
Eindhoven is met haar circa 230.000 inwoners de vijfde stad van Nederland. Gemeente Eindhoven beoogt met het project over te gaan tot de inkoop van kwalitatieve hoogwaardige ict-hardware passend binnen het nieuw te ontwikkelen werkplekconcept.
Centralpoint is onderdeel van ict-reseller Infotheek Group. Het is sinds juni 2018 ontstaan door het samengaan van Scholten Awater (SA), Centralpoint (.nl en .be) en Infotheek. De organisatie heeft zo’n vijfhonderd medewerkers in dienst, verspreid over kantoren in Amstelveen, Nijmegen en het Belgische Rotselaar.