Salesforce heeft nieuwe innovaties op het Commerce Cloud-platform aangekondigd waardoor bedrijven door middel van artificial intelligence, visual search, actueel voorraadbeheer en meer, een geheel nieuwe winkelervaring kunnen bieden. De laatste ontwikkelingen in Commerce Cloud stellen bedrijven in staat om innovatieve winkelervaringen te integreren in ieder contactmoment met de klant; via spraak, de nieuwste mobiele of sociale apps, op marktplaatsen of zelfs via connected producten. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2019 reden om Salesforce te nomineren in de categorie SaaS-leverancier van het Jaar.
Het Salesforce Commerce Cloud platform bestaat uit een krachtige set api’s, platform services en developer tools waarmee bedrijven intelligente winkelervaringen bij elk contactmoment met de klant kunnen integreren om zo groei te realiseren. Bedrijven hebben nu de mogelijkheid om Einstein AI-gedreven commerce en image search overal uit te breiden. Ook kunnen zijn voorraad real-time activeren over elk kanaal. Hierdoor zijn zij sneller in staat om winkelervaringen te innoveren.
Doordat Commerce Cloud is verbonden met het crm-platform van Salesforce krijgen merken een volledig beeld van de klant en het vermogen om geweldige ervaringen op het gebied van marketing, online winkelen en service aan te bieden. Merken kunnen ook snel betrouwbare apps maken en opschalen met Heroku, data integreren via Mulesoft en het Salesforce DX developer framework gebruiken voor high-performance agile app-ontwikkeling.