Orange Business Services zet Riverbed’s Steelcentral Aternity-technologie in om de eindgebruikerservaring te versterken. Volgens de ict-dienstverlener is hiemee een end-to-end prestatiebewaking van de digitale ervaring tot op het apparaat van de eindgebruiker mogelijk en dat in een wereldwijde it-infrastructuur. Het is de eerste keer dat de technologie beschikbaar is als managed service vanaf eender welke serviceprovider.
Door het apparaat van de eindgebruiker op te nemen in het monitoren van applicatieprestaties, moeten it-afdelingen problemen accurater opsporen en oplossen, zegt Orange Business Services. Hierdoor wordt er tussen verschillende afdelingen minder naar elkaar gewezen en kunnen potentiële prestatieproblemen geïdentificeerd worden voordat de gebruiker ze opmerkt. Op dat moment kan het probleem in het apparaat, de toepassing of de infrastructuur proactief opgelost worden, waardoor de support-afdeling ontlast wordt en de algehele ervaring van gebruikers verbetert.
Orange noemt dit ‘visibility-as-a-service’ en het instrument in bij belangrijke implementaties, zoals sd-wan, Microsoft- en cloudmigraties, omdat het de impact op de eindgebruiker voor en na de wijziging kan meten. Het speelt ook een belangrijke rol bij het optimaliseren van de infrastructuur door de impact van eventuele kleine wijzigingen op gebruikers te detecteren, zoals bijvoorbeeld een nieuwe softwarepatch.
‘Bedrijven bevinden zich tegenwoordig in verschillende stadia van digitale transformatie, omdat ze onder toenemende druk staan om klanten aantrekkelijke en snellere digitale diensten te bieden’, zegt Andy Elder, salesmanager bij Riverbed. ‘Met de integratie van Riverbed-technologie in de beheerde oplossingenportfolio kunnen snel nieuwe diensten op de markt gebracht worden om in te spelen op de veranderende behoeften van toepassingen en netwerken.’