Schiphol wil het klantcontact van traditionele kanalen, zoals e-mail en telefoon, verschuiven naar digitale kanalen, zoals sociale media en chatbots. Daarvoor heeft het de hulp van Riff ingeschakeld, voorheen The Webcare Company. Dat Amsterdamse marketingbureau is op basis van een Europese aanbesteding gekozen om in de komende vier jaar het klantcontact voor Schiphol te verzorgen. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2019 reden om de samenwerking van Riff met Schiphol te nomineren in de categorie Digital- & E-commerceleverancier van het Jaar.
Schiphol blijft nog steeds per mail en telefoon bereikbaar, maar verschuift de primaire focus van het klantcontact naar sociale media. Hierbij wordt zo veel mogelijk ingezet op zelfredzaamheid, zodat klanten met hun vragen bij onze kanalen terecht komen. In samenwerking met Schiphol worden klantervaringen voortdurend gevolgd en de dienstverlening ten behoeve van de passagiers daarop verbeterd.
Riff is ontstaan door een samenwerking tussen The Webcare Company (TWC), Jaagers & Tribal. Het online marketingbureau rekent KLM, McDonald’s, Philips en kinderwagenmerk Quinny tot zijn klantenbestand. Het bedrijf beschikt over vier kantoren in Nederland (hoofdkantoor Amsterdam, Den Bosch, Nijmegen en Zwolle) en drie internationale vestigingen in Singapore, Jakarta (Indonesië) en Sydney (Australië)