Expivi is een e-commerceplatform om op een innovatieve manier producten in 3d en augmented reality (ar) te tonen, te personaliseren en te verkopen, allemaal realtime. Expivi creëert daarmee een geheel nieuwe winkelervaring, waar customer experience hoog in het vaandel staat. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2019 reden om Expivi te nomineren in de categorie Digital- & E-commerceleverancier van het Jaar.
Expivi richt zich voornamelijk op de e-commercemarkt. Vandaag de dag zijn er tussen de twee en drie miljoen e-commerce bedrijven in de wereld, en dat is exclusief China. Dit zorgt voor een erg ruime markt, met veel mogelijkheden. Twee grote problemen voor webshops zijn onder andere de retouren en klachten. Dit komt vaak door onduidelijkheid over een product. Expivi’s 3d-productconfigurator kan een oplossing bieden voor webshops. De nieuwe winkelervaring met realtime visualisatie, directe prijsopgave en geautomatiseerd voorraadbeheer elimineert onduidelijkheid over de prijs van producten, de voorraad van een product of het product zelf.
Expivi’s technologie heeft de kracht van de cloud en van webbrowsers gecombineerd om een schaalbare oplossing te bieden die geschikt is voor elk product. Producten kunnen bestaan uit duizenden onderdelen die allemaal in de cloud staan. Hiermee kunnen de combinaties die klanten selecteren realtime gecreëerd worden in de browser. Door één platform te bieden dat met ieder soort product werkt, de kracht van browsers te benutten om 3d-configuraties te maken en te visualiseren, een proces te bieden met geautomatiseerde drag & drop-workflow en een visueel regelsysteem dat je zonder programmeerkennis kunt gebruiken, zijn de kosten en beperkingen binnen conventionele configuraties weggenomen.