In 2018 hebben we voor het eerst het ict-imago getoets van eindgebruikers in de Nederlandse ict-markt. Bol.com werd deze eerste keer uitgeroepen tot de populairste op ict-vlak, gevolgd door ING en Philips. Of we net als onder ict-bedrijven te maken gaan krijgen met een vaste top drie, weten we aan het eind van het jaar als de jaargids Computable 100 verschijnt. Tot en met zondag 2 juni as is het voor ict’ers mogelijk om aan dit imago-onderzoek mee te doen.
Op dit moment voert Enigma Research in opdracht van Computable het imago-onderzoek uit voor de Computable 100. Dit onderzoek loopt dus tot en met zondag 2 juni. Om als eindgebruiker tot dit onderzoek toegelaten te worden, hanteert Computable net als in 2018 een ondergrens van minimaal 150 werkzame ict’ers in Nederland. Hiermee treden automatisch de grotere en bekendere niet-organisaties toe tot dit deel van het onderzoek.
ABN Amro en TU Delft
Bol.com is dus de eerste lijstaanvoerder in dit deel van het imago-onderzoek, dat in opdracht van Computable door Enigma Research wordt uitgevoerd. Het eindigt eerste in de overall rangschikking, maar prijkt ook bovenaan de lijsten van meest innovatieve organisaties en populairste werkgever onder ict’ers. Als opdrachtgever eindigt Bol.com als tweede, vlak acht ABN Amro. Op het vlak van het kennisniveau van de medewerkers heeft Bol.com de meeste concurrentie. Op deze lijst is Bol.com op positie acht terug te vinden. TU Delft voert deze lijst aan.
Het imago-onderzoek van Computable onder niet-ict-organisaties vindt sinds vorig jaar plaats. In ditzelfde onderzoek worden ook ict-bedrijven door de markt beoordeeld op basis van hun inspanningen. Beide categorieën kunnen gelijktijdig in het onderzoek worden ingevuld. In het imago-onderzoek laten we ict’ers oordelen hoe andere partijen het volgens hen in de markt doen. Ict’ers beoordelen dus niet hun eigen werkgever. Meedoen aan het Computable 100-onderzoek kan tot en met zondag 2 juni. Gebruik hiervoor de volgende link: