De Amerikaanse it-dienstverlener Servicenow voert veranderingen door in zijn wereldwijde partnerprogramma. Het maakt de segmentering in partnerstatussen duidelijker en helpt partners om sneller producten op de markt te brengen. Dat maakt het bedrijf bekend tijdens Knowledge 19, de jaarlijkse gebruikersconferentie die deze week plaatsvindt in Las Vegas.
‘We willen de segmentering in statussen intuïtiever maken. Partners kunnen zich nu beter onderscheiden in hun niveaus van expertise’, legt David Parsons, vicepresident alliances & channel bij Servicenow, uit. ‘Partners worden op twee punten onderscheiden. Ten eerste hun kennis en ervaring in Servicenow-implementaties en de bijbehorende dienstverlening. Het tweede punt is hun volwassenheid op de markt.’
Die volwassenheid wordt op vier pijlers beoordeeld: capaciteit, competenties, klantsucces en bekwaamheid.
In totaal geeft Servicenow vijf statussen aan partners: Global Elite (brede industriekennis van alle Servicenow-producten en wereldwijd actief), Elite (kennis van vijf Servicenow-producten en actief in meerdere landen), Premier (gespecialiseerd in maximaal vijf producten en actief in meer dan één land), Specialist (gespecialiseerd in één product en actief in meer dan één land) en Registered (nieuwe partner).
Go-to-market
Daarnaast wil Servicenow zijn partners meer consistentie en voorspelbaarheid bieden voor de gezamenlijke go-to-market-strategie. Parsons: ‘Hiervoor bieden we meer inzicht in onze product-roadmap. Het helpt partners om Servicenow-technologie en diensten voor het Now-platform te bouwen.’