Linden-It start met een talentpool waarin medewerkers extra trainingen en opleidingen kunnen volgen en certificaten halen. Het gaat voornamelijk om Microsoft 365. Daarmee springt de detacheerder en opleider van support- en beheermedewerkers in op de groeiende vraag naar gecertificeerd ict-personeel dat bedrijven en organisaties kan ondersteunen in de migratie naar de cloud.
Directeur Linden-It Gerbert Jan Valk meldt dat het gaat om een groep van twintig mensen. Binnen vier maanden moet een tweede groep van twintig man starten.
De talentpool moet de ict’ers de kans bieden om met behulp van extra opleidingen en trainingen sneller certificaten te behalen, waardoor ze meer kennis en meer toegevoegde waarde kunnen leveren binnen organisaties. Daarnaast worden ze met die extra kennis voorbereid op een volgende stap in hun loopbaan, stelt de detacheerder.
‘Door de krapte op de ict-arbeidsmarkt is het moeilijk gekwalificeerde ict-professionals te vinden. Zeker als deze professionals nodig zijn om de continuïteit van je it-afdeling te kunnen garanderen’, stelt Linden-It.
Trainingen onder werktijd
De deelnemers in de talentpool krijgen extra mogelijkheden zoals klassikale trainingen onder werktijd en worden extra begeleid door gecertificeerde docenten. Daarnaast gaan ze mee naar evenementen om hun kennis op te schroeven, zoals European Sharepoint, Office 365 en de Azure-conferenties.
Starters in de ict beginnen vaak in een supportfunctie en doen daarin veel kennis op. Dit aangevuld met certificeringen zorgt ervoor dat ze de volgende stap kunnen zetten en doorgroeien naar bijvoorbeeld systeembeheer. Specialisaties hierna in bijvoorbeeld Azure of Office 365 zorgen ervoor dat it-professionals relevant blijven in de veranderende it-wereld, vat de detacheerder samen.
‘Onze it-professionals vinden het belangrijk om door te kunnen groeien en stappen te zetten in hun carrière. Wij ondersteunen dit vooral door middel van de mogelijkheid om te certificeren en het vinden van aansluitende projecten’, voegt Valk toe.
Linden-It heeft vestigingen in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Den Bosch en heeft in de afgelopen drie jaar naar eigen zeggen 250 beheerders en supportmedewerkers gedetacheerd.